Możliwości bazy towarów
Czy wiesz, że ...
Zintegrowany system informatyczny to:
- Najbardziej merytorycznie i technologicznie zaawansowana
klasa systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w przedsiębiorstwach i instytucjach.
- Optymalizuje procesy zarówno wewnętrzne, jak i zachodzące w najbliższym otoczeniu poprzez oferowanie gotowych narzędzi.
- Narzędzia te służą do automatyzacji wymiany danych pomiędzy działami przedsiębiorstwa oraz pomiędzy przedsiębiorstwem
a innymi podmiotami biznesowymi z jego otoczenia (np. kooperantami, dostawcami, odbiorcami, bankami, urzędami skarbowymi).
[źródło: Wikipedia]
Baza kontrahentów
Moduł handlowy jest ściśle związany ze sprzedażą i kupnem towarów i usług. Istotną rolę pełni tu rozbudowana baza kontrahentów, która umożliwia ustawianie indywidualnie dla każdego kontrahenta:
- ceny sprzedaży i rabatu na dany towar,
- wysokości udzielanego kredytu,
- rodzaju drukowanego dokumentu sprzedaży (np. faktura VAT i paragon).
- naliczanie bieżących cen, wyznaczanie cen na podstawie zadanych poziomów marży lub narzutu.
Baza towarów
Baza towarów pozwala m.in. na:
- prowadzenie cennika towarów w walutach obcych,
- ewidencję aż do 6 różnych cen sprzedaży,
- tworzenie cennika dla wybranych grup towarowych i w wybranej walucie,
- szybkie i proste wyszukiwanie na liście towarów po kodzie towaru, nazwie,
- możlwiość dołączenia zdjęcia danego produktu.
|
Efektywne wystawianie dokumentów
jest szczególnie ważne przy obsłudze sprzedaży. Możliwość wystawiania dokumentów na bazie innych, rezerwacji, wydruków w obcych językach - to tylko niektóre z możliwości programu wspierającego dział handlowy. W systemie możliwe jest:
- wystawianie faktur ProForma,
- obsługa zamówień własnych i obcych (wystawianie dokumentów sprzedaży i wprowadzanie zakupu na podstawie zarejestrowanych przez program zamówień),
- wystawianie i wydruki faktur sprzedaży, korekt faktur, paragonów, rachunków, faktur korygujących, dokumentów walutowych, faktur VAT RR - również w języku angielskim, niemieckim i francuskim,
- projektowanie wyglądu dokumentów (faktur, dokumentów wewnętrznych),
- obsługa sprzedaży usług,
- możliwość wystawiania i rozliczania dokumentów w dewizach i złotówkach, wg bieżącego kursu przeliczeniowego złotego (podpowiedzi kursu),
- możliwość udzielenia odrębnych rabatów do ceny lub wartości dla każdej pozycji na dokumencie sprzedaży,
- możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu,
- podgląd stanów magazynowych z wielu oddziałów firmy,
- możliwość wystawiania dokumentów na podstawie wcześniej sporządzonych dokumentów (np. faktur z dokumentów magazynowych lub zamówień),
- możliwość wystawienia i drukowania faktur zbiorczych - na podstawie WZ lub dowodów dostaw,
- możliwość odłożenia dokumentu do bufora (zasobnika) przed jego wystawieniem.
|
|
Zamówienia
wspomagają z jednej strony proces obsługi klienta poprzez wystawianie, prowadzenie ewidencji oraz
kontrolę realizacji zamówień od odbiorców, w których można rejestrować:
- dodatkowe uwagi do każdej pozycji towarowej,
- terminy realizacji,
- drukować i wysyłać potwierdzenia, również według własnego szablonu.
Z drugiej strony moduł umożliwia planowanie i rozliczanie zakupu materiałów i towarów, poprzez wygenerowanie zapotrzebowania,
planowania produkcji, generację zamówień do dostawców. Program obsługuje również zamówienia importowe i
eksportowe.
W programie przyjęto następujące zasady:
- Zamówienia poprzedzają transakcje rejestrowane w systemie magazynowym, dotyczące przeprowadzonych operacji: przyjęcie PZ,
wystawienie WZ, faktury itp. Na ich podstawie te transakcje mogą być następnie generowane.
- Zamówienia nie mają wpływu na stan magazynowy. Są natomiast widoczne przy analizach, prognozach, tworzeniu zapotrzebowania,
dokonywania sprzedaży.
- Zamówienia można rejestrować ręcznie, wczytywać z plików (xml, e-mail, przez http z emadar.pl) jak również przygotowywać na
podstawie innych wskaźników i informacji: rotacji, prognoz, stanów minimalnych, zamówień od odbiorców itp.
- Możliwe jest tworzenie i wydruk innych dokumentów na bazie zamówień: dowodów dostawy, faktury pro forma, oferty cenowej lub zapytania.
- Możliwy jest transfer zamówień pomiędzy oddziałami.
|
|
Zestawienia i raporty
są ważnym narzędziem w dziale handlowym, program oferuje również bogaty ich zestaw, zarówno magazynowych jak i handlowych:
- zestawienia globalne, grupowe, szczegółowe za dany okres, według dokumentów, kontrahentów i towarów dotyczące sprzedaży oraz zakupów,
- zestawienia sprzedaży za dany okres i według osób wystawiających dokumenty bądź tzw. akwizytorów,
- wydruki uwzględniające wielkości obrotu i uzyskanego zysku ze sprzedaży w zadanym okresie czasu, wg klientów, towarów, grup,
- zestawienia towarów poniżej stanów minimalnych oraz przekraczających stany maksymalne,
- zestawienie stanów magazynowych na koniec dowolnego okresu, stany wg cen zakupu, ewidencyjnych, sprzedaży,
- przeglądanie i drukowanie kartoteki magazynowej towarów,
- możliwość śledzenia ruchu towarów w magazynach (w ujęciu historycznym),
- tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych, automatyczne przyjęcia remanentu.
Współpraca z innymi modułami
w firmie, w szczególności obsługą kasy i banku oraz księgowości, umożliwia:
- wystawianie bądź wgląd w dokumenty kasowe KP, KW oraz bankowe,
- kontrola i podgląd w trakcie wystawiania dokumentu pozycji niezapłaconych kontrahenta,
- wgląd do historii, stanu należności, powiązanie z poziomem udzielanego kredytu,
- zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności.
Współpraca z innymi programami
jest możliwa dzięki funkcjom eksportu i importu danych, umożliwiając:
- zautomatyzowane przekazywanie danych do programów tworzących Office,
- możliwość kopiowania zestawień do schowka i wykorzystywania ich w innych programach,
- eksport dokumentów sprzedaży do plików w formatach *.txt *.pdf *.gif,
- zautomatyzowane wysyłanie e-mail załączonym wystawionym dokumentem.
strona główna