Cel wdrożenia i specyfika rozwiązania
Firma zatrudnia niewielką liczbę osób w dziale księgowym oraz sprzedaży. Wdrożenie systemu zintegrowanego
Madar ERP miało na celu:
- utrzymanie niskiego poziomu zatrudnienia, przy jednoczesnym zwiększeniu obrotów firmy,
- dostosowanie do wymagań odbiorców, w szczególności sieci handlowych,
- integracja danych z systemem finansowo-księgowym.
Podstawowym celem wdrożonego rozwiązania było wprowadzenie zintegrowanego systemu,
pozwalającego na prowadzenie
księgowości z jednej strony - z drugiej na
rozliczanie magazynów oraz
prowadzenie sprzedaży również do sieci handlowych.
W szczególności wymagana była możliwość
stosowania cenników i nazw towarów oraz możliwość
elektronicznego przesyłania dokumentów między oddziałami firmy.
Program:
Madar 7
Założenia
Odbiorcami mogą być firmy indywidualne, jak i kilkadziesiąt sklepów należących do dużych sieci handlowych z kraju i zagranicy.
Własna produkcja, import oraz zakupy krajowe.
Początkowo księgowość, płace i kadry prowadzona przez biuro rachunkowe, później - w siedzibie firmy.
Wymagane rozliczenia dewizowe, kompensaty.
Co osiągnięto
W zakresie sprzedaży:
- indywidualne cenniki na produkty dla każdej sieci,
- indywidualne nazwy i numery indeksów tych samych towarów dla każdej sieci,
- możliwość przekazywania faktur i korekt sprzedaży za pomocą EDI,
- rozróżnienie nabywcy i odbiorcy, zestawienia sprzedaży, niezapłaconych wg nabywcy i odbiorcy
- specjalizowane wydruki dokumentów.
W zakresie gospodarki magazynowej
- przyjęcia z produkcji, przyjęcia zewnętrzne, przyjęcia importowe i WNT,
- rozliczanie wielu magazynów, magazyn surowców
- analizy wg grup towarowych.
W zakresie księgowości
- należności i zobowiązania, rozliczenia dewizowe - w oparciu o wystawione dokumenty sprzedaży i przyjęcia,
- ewidencja środków trwałych, naliczenia amortyzacji,
- rozliczenia magazynów.
Używane moduły
- magazyn
- f-k pełna księgowość
- płace - kadry
- środki trwałe
Współpraca i kontakt z klientem
- Zgłaszanie problemów telefonicznie, poprzez e-mail.
- Zdalna pomoc.
- Aktualizacje programów na bieżąco, zgodnie z wprowadzaniem zmian w prawodawstwie oraz rozwojem firmy.