www.nokey.pl
NOKEY biuro rachunkowe z 20-letnią tradycją - rzetelne, profesjonalne, kompleksowe usługi dla podatników.
Specyfika rozwiązania
Oprogramowanie wykorzystywane w biurze rachunkowym miało umożliwiać w szczególności współpracę z klientami według
następującego modelu:
- Jednoczesna praca biura i klienta na tej samej bazie, księgowanie przez internet
- biuro rachunkowe i klient pracują jednocześnie na tej samej bazie danych,
- gospodarka magazynowa, fakturowanie, raporty kasowe - po stronie klienta,
- księgowanie on-line.
- Prezentacja raportów, sprawozdań finansowych i deklaracji na stronie
- automatyczne umieszczanie przez biuro stanu niezapłaconych, wyników finansowych, deklaracji, zestawień płacowych, kosztów według harmonogramu,
- dostęp w dogodnym dla klienta terminie do bieżących i archiwalnych danych.
Program:
Madar 7
Cel wdrożenia
Podstawowym celem rozwiązania było umożliwienie
ściślejszej współpracy klienta i biura rachunkowego,
wykorzystując możliwości, nieograniczone czasem ani miejscem, jakie wnosi internet, poprzez:
- Udostępnienie klientowi danych o jego finansach, zobowiązaniach i integracja ze stroną internetową.
- Elektroniczne przesyłanie dokumentów pomiędzy klientem a biurem rachunkowym - EDI.
- Umożliwienie jednoczesnej pracy zarówno klientowi, jak i pracownikom biura rachunkowego na tej samej bazie - program udostępniany zdalnie.
Przebieg wdrożenia
Praca on-line
Głównym zadaniem było umożliwienie jednoczesnej pracy zarówno klientowi, jak i pracownikom biura rachunkowego na tej samej bazie.
W tym rozwiązaniu dane klientów oraz aplikacje do obsługi lokalnej i zdalnej znajdują się serwerze biura.
Klienci biura
W przyjętym rozwiązaniu klienci biura mają możliwość pracy poprzez zdalne połączenie (zdalny pulpit)*, przy czym pracownicy klienta mają pełny dostęp tylko do wybranych funkcjonalności,
na przykład: gospodarka magazynowa, zaopatrzenie, sprzedaż i dystrybucja, kasa i bank. W pozostałym zakresie - tylko do przeglądania informacji.
* możliwy dostęp przez przeglądarkę za pomocą Madar Mobile.
Pracownicy biura rachunkowego
Pracują w sieci lokalnej. Mają pełen dostęp do danych wszystkich klientów - prowadząc rachunkowość w wymaganej formie: ksiąg handlowych (rachunkowych)
lub ksiąg uproszczonych (podatkowej księgi przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów) oraz płace i kadry. Możliwa jest zdalna praca pracownioków biura.
Udostępnienie klientowi danych o jego finansach, zobowiązaniach i należnościach on-line
Generowane przez program raporty są umieszczane na serwerze internetowym i udostępniane klientom poprzez stronę www.
Każdy klient może w dogodnym dla siebie terminie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu sprawdzić:
- stan niezapłaconych,
- dane finansowe - aktualne deklaracje, rachunek wyników, bilans, zestawienie obrotów sald,
- listy płac, zestawienia płacowe,
- należności i zobowiązania, w tym podatkowe i wobec ZUS.
Na serwerze tworzone jest archiwum wygenerowanych raportów oraz wygodny interfejs do ich przeglądania.
W rozwiązaniu:
- użytkownikom nadawane są unikalne hasła dostępu do danych oraz komunikacji pomiędzy programami,
- zastosowano szyfrowaną transmisję SSL.
Elektroniczne przesyłanie dokumentów pomiędzy klientem a biurem rachunkowym
Klient i biuro pracują na tym samym programie, lecz w osobnych lokalizacjach. Dane wprowadzane u klienta są przesyłane w postaci rejestrów
do biura, gdzie następnie automatycznie wczytywane do programu w module księgowości.
Co osiągnięto
- Likwidacja pracochłonnego wprowadzania danych dotyczących sprzedaży, raportów, operacji magazynowych:
- biuro otrzymuje dane od klientów na bieżąco, bez zbędnych opóźnień,
- widoczne są wszelkie korekty przeprowadzane przez klienta, jak i biuro - eliminuje się konieczność uzgadniania (często z opóźnieniem)
kont magazynowych czy stanu niezapłaconych.
- Terminowość dostarczania dokumentów dla osób decyzyjnych firmy.
- Wiedza online - zarówno pracownicy firmy jak i biura dotyczących operacji gospodarczych oraz wyników finansowych firmy.
Współpraca
Doskonałe przygotowanie merytoryczne i techniczne osób wdrażających po stronie klienta.
Metody kontaktu:
- Zgłaszanie problemów telefonicznie, poprzez e-mail.
- Zdalna pomoc w zakresie konfiguracji bardziej skomplikowanych firm.
- Aktualizacje programów na bieżąco, zgodnie z wprowadzaniem zmian w prawodawstwie.